Evropský parlament schválil návrh rezoluce o boji s obezitou. Podle něj bude striktně limitována reklama na potraviny s určitým množstvím tuku, soli nebo cukru. Množství kalorií, tuku a soli bude muset být výrazně vyznačeno na přední straně obalu. Spotřebitele by měl varovat jakýsi semafor, určující míru “nebezpečnosti” konkrétního produktu. Návrh vyvolal bouři odporu hlavně v Itálii, která se bojí zákazu reklamy na svou oblíbenou pochoutku Nutellu, vyráběnou rodinným podnikem Ferrero. Jeho viceprezident Paolo Fulci tvrdí, že EU by neměla ovlivňovat “ty nejintimnější aspekty lidského života”, jakým je pojídání sladkostí. Italský ministr zemědělství označil záměr v dopise do Bruselu za “naprostý nesmysl”.
Přes čtyřicet chicagských pomníků je v ohrožení. Chicagská městská komise po několikaměsíčním zkoumání vytvořila seznam 41 z celkem pěti set městských pomníků, o jejichž...